img

Bi Simit

24 Aralık 2014 10:51

Cemaatler ve Tuzaklar


Kavramlarımızla oynadılar. Algılarımızı değiştirdiler. Cemiyet ve cemaat olmadan bizler hiçiz, biliyoruz. Belki bu yüzden Efendimiz (sav) cemaatle namaz kılmayan sahabelerin bile peşine adam gönderir ve sordururdu ! Neden gelmedi? Hasta mı? Bir sıkıntısı mı var? 

Geleceğe büyük mesajlar gönderiyordu Peygamber. Rehber olacağı ümmetin omuz omuza olması gerektiğine inanıyordu. Ayrı kaldıkları zaman birilerinin bunu fırsat bilip bir birileri aleyhine yalan-yanlış mesajlar göndereceklerini biliyorlardı. Fasıkların işi buydu. İki sahih Müslüman beraberken, bir aradayken aralarını 3. bir şahıs asla bozamazdı. Bu yüzden her zaman bölme ve ayırma taraftarı oldular. İlk fitne de zaten aradaki yalan haber taşıyıcılar yüzünden çıkmamış mıydı? Efendimiz (sav) bunu yıllar öncesinden tahmin etmemiş miydi?

Ancak arada bir sorun vardı. Cemaat ve cemaatleşme kavramı bu ümmetin namusu gibiydi. Bunu ortadan kaldıramazlardı. O zaman cemaati cemaat üzerinden bölmek, cemaate cemaat üzerinden saldırmak, ümmete cemaat ile değil, cemaatin de cemîsi olan cemaatlerle zarar vermek en mantıklı hareket olacaktı.

Kimisi (İmam Ebu Hanife, İmamı Şafii gibi) müçtehitlerin  amellerinden ortaya çıkan mezhepler üzerinden cemaatleşme yolunu seçerken, kimisi de Efendimiz (sav) 'in Hz. Ebubekir ve Hz. Ali'ye ayrı ve farklı yöntemlerle öğrettiği iddia edilen zikir yöntemleri üzerinden ortaya çıkan tasavvufi öğretilerle cemaatleşti. (Dipnot ne mezheb ne de tarikat karşıtı değilim, hamdolsun Hanefi mezhebindenim ve nakşiyim)

Mezhepler, imamlar tarafından öne sürülen ameli yollar değildi. İmamların hayatları boyunca savundukları öğretilerin daha sonra toplanarak öne sürülmüş versiyonlarıydı. Bunları bile sürüyü birbirinden ayırma taktiği olarak kullanacak olan şeytanlar olacaktı. Bu algı operasyonu öyle bir hal alacaktı ki nitekim "Oku" emrinden yaklaşık 1400 yıl sonra bile Müslüman bir ülkede "Şafii mezhebi" Kürtlerle beraber anılmaya başlayacak, her Türk gördüğü Kürdü "Şafii" sanacak, her Kürtte gördüğü Türkü "Hanefi" sanacaktı. Çünkü mezhepler bu insanlara, cennette birleştirici unsur olmaktan öte dünyada ayrıştırıcı unsur olarak öğretilmişti.  Bu yüzden birbirlerine artık kardeş olarak değil, rakip olarak bakacaklardı.

Tasavvuf yolu, Şeyh-Mürid ilişkisi Allah'a ulaşmanın gayesi olarak merkeze koyulurken, zikir ve rabıta seanslarının insanı Rab katında manen yüceltmesi beklenirken zamanla bu seanslar çılgın partilere dönüştü. Şeyh'in dokunduğu mürit beş-on takla atarak yerlerde sürünmeye başladı. Şehrin ortasında yapılan ayinleri cemaat mensupları metal rock gruplarının yaptığı düet şovuna çevirdi. İslamı tanımayan veya tanımak isteyen metalcılar bu gösterilerden sonra zaten yıllardır cemaat olduklarını anlayınca ne yapacaklarını şaşırdılar. Özetle insanın kendisinden başlayarak Rabbini tanımasına ve ona yakınlaşmasına vesile olacak değerlerin tabiri caizse içine ettiler.

Müslümanları lokal olarak bölmek istediklerinde cemaatleri, küresel olarak bölmek istediklerinde ise Sünnilik ve Şia gibi daha geniş kavramları kullanan Batı bununla da yetinmedi, olur ya Müslümanlar uyanır İslam etrafında tekrar birleşir diye bu sefer İslam'ı ceviz kabuğu gibi boşaltmaya kalktı. Kur'an, Hadis, İcma, Kıyas gibi değerlerin genetiği ile oynayanlar insanları daha bir ayetine bile anlam veremedikleri Kur'anın etrafında toplayarak, diğer bütün değerleri ortadan kaldırmaya kalktılar. Hadislerin uydurma olduğunu iddia edenler, Kur'anı Kerimi günümüze taşıyan Esbabı Nüzul ile Hadisleri günümüze taşıyan Esbabı Nüzul'un aynı kaynaklar olduğunu unuttular.

Yani özetle, bizi kendi değerlerimizle vurmaktan hiç bir zaman vazgeçmediler. Bu planlara en büyük desteği de ne yazık ki Müslüman olduğunu iddia eden bazı kanaat önderleri ön ayak oldu. Ümmetin ihtilafı rahmettir düsturu ile cemaatlere olan iyi niyetli yaklaşımımıza sahte hocalar, sahte tarikatlar, bidatlar ve en önemlisi kurdukları HOLDİNGLERLE ihanet ettiler.

Şimdi elimizde Allah kalmadı, Peygamberler kalmadı, Hadisler kalmadı,  İcma kalmadı,  Kıyas kalmadı. Cemaatler varken hangisine gerek var ki? 

Şimdi elimizde karar mekanizması olarak Hz. Allah'ın kitabında "Hâla akletmez misiniz" sorusuna verdiğimiz muhteşem bir cevap var. Cemaat liderleri varken akletmeye ne gerek var ki?

Hz. Allah "Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte" dediğinde bizim garip, gurebayı, fakir, fukarayı arayıp bulmamız icap ederken, Afrika açlıktan kırılırken yine lanet olsun ki arkasına saklanacağımız Cemaatler varken zekatı başkalarına vermeye ne gerek var ki? sorusu.

- Milletten para alıp milletle camide namaz kılmak caiz değildir diyerek kendi mescidinden başka yerde namaz kılmayan cemaatler.

- Millete hizmet ettiğini iddia edip garibanın evladına çıkarsız ev ve barınma ihtiyacı vermeyen, zengini el üstünde tutan, fakiri evde, yurtta yer yok diyerek öteleyen, dışlayan cemaatler.

- Millette dini bir cemiyet olduğunu iddia edip her seçimde sağda solda birilerine baskı kurarak 100 yıldır bu millete eziyet edenlere oy toplayan cemaatler.

Cemaatler, cemaatler...

 Bu yazıyı yazmayacaktım. Aslında facebook sayfası ve web siteme aşağıdaki yazıyı yazıp geçecektim. Ama millet bizi mezhep düşmanı, tasavvuf düşmanı, cemiyet düşmanı sanmasın diye arka planda bunları yazmak zorunda kaldım.

Söylemek istediğim ne mi?

Devlet artık ders çıkarmalı.

Hiç bir cemaate ayrıcalık tanımamalı.

Hepsini dize getirmeli.

Makam veya rütbelere, memurluk veya diğer mevkilere ne cemaatten, ne imam hatipten, ne de teşkilattan birilerini HAKSIZ YERE yerleştirmemeli.

Kim o makamın hakkını verecekse, kıyak olmadan o kişi seçilmeli. HALK SEÇİLMELİ ARTIK. İŞİN HAKKINI VERECEK OLAN VATANSEVER ALEVİ, KÜRT, TÜRK, SÜNNİ HALK SEÇİLMELİ.

Bu ülkedeki bütün cemaatler birer holdingdir. Unutulmamalı.

Bu holdinglerin zayıf noktalarını bulduğunuz an size saldırmaktan imtina etmeyeceklerdir.

Devlette her kademeye alevi, sünni, kürt, laz, çerkez, nurlu, suleymanlı, hüdayili, imam hatipli, ateist, müslüman, hristiyan, yahudi adamlar konmalı.

Etnik köken arttıkça çalışanlar işini yapar, devlet güçlü olur.

Şimdi paralelin yerine yerleşenlerin cemiyeti ve cemaati yok mu? Var. Özellikle bir cemaat şu anda paralelden boşalan yerleri hızla dolduruyor. E yarın bunlarla ters düşmeyeceğimize dair garanti var mı? Yok.

Liyakat diyoruz ama liyakat görecelidir ve zaman mekan ayrımı yapar. Kim ne derse desin en güvendikleriniz bile sadece şartlara göre liyakat ehlidir.

Aşağı yukarı bütün cemaatler paraleldir. Paralele benzemeyen bir cemaat varsa, Devlet henüz onun zayıf noktasına dokunmamış demektir. Son cümlem ağır oldu biliyorum. Ama kusura bakmayın. Mevzu vatansa, gözüm kara, dilim sivridir.

Yazarın Diğer Yazıları

Yazarın tüm yazıları için tıklayın

Bu Yazı Hakkında Ne Söylemek İstersiniz?

  • UYARI: T.C. kanunlarına uymayan, konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren, inançlara saldıran, şiddete teşvik eden ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.

Bu Yazıya 43 Yorum Yapılmış

  • Savcı

    23 Temmuz 2017 22:00

    Cevap Ver

    Memleket olarak asıl problemimiz iş yapmaktan çok konuşmak. Öyle ki her birimiz bilgi sahibi olmadığı konularda bile fikir sahibi. Mezhepler olmasaydı din mi kalırdı, cemaatler tarikatlar olmasaydı din mi kalırdı? Hangi akla hizmet ediyorsunuz anlamıyorum. Cemaatin biri bozuk çıktı diye hepsi bozuktur sonucuna varilamaz. O zaman sahte para karıştı diye sağlam paralarınızı atarsiniz. İnsanların biri suç işledi diye hepsini hapse atalım. Olur mu böyle.

  • Zübeyde

    13 Nisan 2017 20:20

    Cevap Ver

    Çok yanılıyorsun kardeş..tarikatlar mezhepler bu dinin aslında yoktur. Hepsi şirkdir. .Kur'anı okusaydın bilirdin bunu. Geç değil öğrenebilirsin..

  • Suat

    19 Şubat 2017 20:43

    Cevap Ver

    Çok doğru tespitler. Bence de bütün cemaatler yasaklanmalı. Süleymancısı,nurcusu, nakşisi daha ne kadar püsküllü bela adayı varsa hepsinin okulu, kursu devlete geçmeli.Mürşit arayana Kur'an yeter.

  • Emrah

    16 Ocak 2017 20:43

    Cevap Ver

    Dediği bir çok şeye aynen katılıyorum. İşinizi düzgün yapıyorsanız gocunmaya gerek yok. Yok öyle değilse eğer mutlaka eleştiriye tahammül edemezsiniz. 15 temmuz her cemeate kendini check-up etmesini salık vermiştir mutlaka. Hayır ve dua ile

  • Osman

    05 Ocak 2017 00:01

    Cevap Ver

    Maşallah Beş evladın var. Bir tanesi hayırsız çıktı. Tum evlatlarininn kafasını kestin...
    Bu ulkede zamaninda(1920-1945) devlet eliyle dine neler yapildigini görmüyor musun. Eger o bahsettigin cemaatler olmasaysi coktan benligini unutmuştun.
    Bu arada Ulusalcılar tam dedigin gibi yapıyor kim layiksa işi ona veriyolar (?)
    Sen tum gruplara bi bakarak reel düsünsene
    Senin tahayyül ettigin devlet bin sene geçse vücuda gelmez.ben buna anarşist lik diyorum.

  • Ramazan

    16 Ekim 2016 07:34

    Cevap Ver

    Fetö hareketi Vatikan eksenli bir parelel din hareketidir. Hani hizmet hareketi deniliyor. İşte Vatikana hizmet hareketi. Bay simit gizli bir deyalogkçu /fetocu gibisin. Yazın ise! ?!?!! dır. Çok açık veriyorsun sözcü ve ulusal tv. den biraz daha ders almalısın. Çok açık veriyorsun msr. Simit ...!

  • Yusuf Aslan (Fransadan)

    11 Ekim 2016 02:53

    Cevap Ver

    Ciddi olarak seni dinlerdim, ama ayni laikligi getirmek, demek istiyorum Cemaati, yani Dini, yani Allah i Devletten ayirmak, Dinnsiz omaktir !

  • Osman

    21 Eylül 2016 00:50

    Cevap Ver

    Abdurrahman dilipak olabilir misiniz acaba?

  • ahmed önder

    27 Ağustos 2016 13:31

    Cevap Ver

    bi simit kardeşim.. tamam doğru dedin, işi kimliği ne olursa olsun ehline verelim dedin.. ecdadımızda öyle yaptı, sadece padişah olmazlardı o kadar. ""aşağı yukarı bütün cemaatler paraleldir. Paralele benzemeyen bir cemaat varsa, Devlet henüz onun zayıf noktasına dokunmamış demektir."" sonunu düşüncesiz bağladın.. aceleye getirdin.. ecdadı ecdad eden, bizlerede - muhterem başkanımız R.T. ERDOĞAN dahil - İslam'ın ruhunu, ecdadın sevgisini aşılayan, imanlarımızı olgunlaştıran ak ve pak, saf ve tertemiz hakikat pınarlarıyla gönüllerimizi yıkayan manevi büyüklerimizin yoluda bir cemaat.. sap ile samanı karıştıran iyi niyetli kardeşlerimiz var.. biraz daha dikkat!!.. selamlar..

  • ahmetfarukdoğan

    24 Ağustos 2016 15:57

    Cevap Ver

    Sevgili bisimit bu yazıyı yazarak çok büyük bir vebal altına girmişsin. Yahudiler ve Hristiyanlar ile hareket eden bir örgütün bu ülkeye 100 senedir ilim irfan ve kuran öğreten bir cemaatle ve cemaatlerle bir tutulması akıl tutulmasıdır. Fetö örgütünden başka Türkiye de devletin içinde yuvalanan, milletvekili, bakan, bürokrat, asker, polis yetiştiren, holdingler, okullar, yüzlerce şirkete sabip başka bir cemaat var mıdır sorarım size... bisimitin yazılarını genelde okuyor ve akılcı buluyorum, fakat bu yazısı bir nakşi! olduğunu iddia eden birisine hiç yakışmamış. şuanda tüm fetöcülerin ve darbe de başarısız olanların Türkiyeyi böyle bir kutuplaştırma ile yeniden bölmeye çalışmak istemelerine çanak tutmaktır bu yazıyı yazmak ve paylaşmak. Türkiye de yüzlerce cemaatin günahını almış ve haklarını yemiş oluyoruz. bu dönem birlik ve beraberliğin en çok ihtiyaç olduğu dönemlerdendir. bu şekilde yazılar yazmak haberler yapmak diğer cemaatleri bu örgüt ile aynı kefeye koyarak hedef göstermektir ve aklı selim Müslümanların yapacağı işler değildir. Lakin tüm cemaatler şimdi Allah rızası için tüm sükunetlerini koruyarak ve devletinin yanında olarak olanları izliyor. Sizinde aynı sükunetle ve sabırla beklemenizi tavsiye ederim. selam ve dua ile...

Tüm yorumları okumak için tıklayın

Gündem
Kilis'te askeri araç devrildi: 8 asker yaralı
Türkiye
Ankara Büyükşehir Belediyesi önünde 'kadro' eylemi
Dünya
Katalonya geri adım atmayacak

Hava Durumu

20°
Detaylı Hava Raporu