Ercan Harmancı

Ercan Harmancı
  • img

    Devlet Başkanı'na Nasihat!

    • 22 Mayıs 2017 23:32

    Müslüman bir zaferle karşılaşınca ilk yaptığı şey nedir?  İstiğfar… İstiğfarı olmayanın zaferi de yoktur! Yapılan bir işi insan Rabbinden bilirse zafer olur; kendisinden bilirse hezimet ve nedamet olur! Toplum olarak kendime de zeytinyağı kostümü giydirmeden her alanda zelil oluyoruz… Allah’a ve Rasulüne her isyanın adını zafer koyduk sonra Allah’a şükrümüzü eda etmeye yüzümüz olmayınca kendimize yeni yeni rabler buluyoruz… Rabbim biz nefsimize zulmettik de en çok o zulmü nefsine yapan benim; beni affet… Allah ve Rasulüne savaş açmış bir şekilde düğün yapıyoruz sonra ekliyoruz “Hayırlı..

  • img

    Öldüren Fetva (!)

    • 15 Mayıs 2017 09:18

    Selamı kelama bağlarken “Sahi fetva hattının numarası kaçtı?” diye soru veresim geldi! Fetva verirken kravat takmak caiz mi? Fetva verecek kişinin şehveti tahrik edecek bir şekilde giyinmiş bir kadının kaç santimetre uzağında durması caizdir? Fetva veren çok olunca; soru soranda çok oluyor. Malum arz ve talep ilişkisi… Fetvadan sonra gülmek caiz olsa gülünecek o kadar çok fetva var ki… Bence de bu kadar yeter… Ciddi ve salgın bir hastalık hızla yayılıyor… İnsanlar sınırları belirlenmiş bir dinin sınır çizgileri ile oynuyorlar! Aldıkları para karşılığında kimi içe kimi de dışa doğru… Bir ..

  • img

    Ultrasonic Fetva (!)

    • 11 Mayıs 2017 02:20

    Selamı kelama bağlayıp “Ultrasonik Fetva ne ola ki ?” diye sormuş olalım. Fetva eskiden kitaplara bakılıp verilirdi şimdi ekranlardan veriliyor! Onun içindir ki fetva makamı olan ekranlar 7/24 hizmet veriyor. Hatta “Call Center” tarzı fetva hizmeti bile verenler var! Caizdir dememiz için “1”i caiz değildir dememiz için “0” tuşlayın diyen bir kadın sesi duyabilirsiniz. Buda nereden çıktı demeyin siz de biliyorsunuz Hindistan! Hindistan deyip de inekleri es geçmeyelim! Tanrılar es geçilmez yoksa çarpılırsınız! Yoksa sizin tanrınız çarpmaktan aciz mi? Anladım o şimdilik bölme işine bakıyor! ..

  • img

    Memokrasi (!)

    • 04 Mayıs 2017 09:06

     Memokrasi, bir yönetim şekli ama bilerek mi yoksa bilmeden midir bilinmez siyaset bilimi kitaplarına alınmamış! Artık en azından bu yazı yayınlandıktan sonra birileri okuyacak ve bir birlerine “Memokrasi de nedir?” diye soracaklar! Memokrasi, demokrasinin veliahttı! İnanın ki Memokrasi TopOn’daki yönetim şekillerinin OneNumber’i olan demokrasinin kemiklerini çok sızlatacak. Demokrasi ilk adı duyulduğunda kadim filozof Platon dudaklarını büzer ve “Demokrasi… Salakların yönetimi akıllıca değil!” der. Söyleyen devletin kitabını yazan adam olunca kimse içinde “ama fakat oysa”  geçen ..

  • img

    Beşon Soysuz; Gezer Donsuz (!)

    • 20 Nisan 2017 17:31

    Selamı kelama bağlarken “Otel salonlarının paralarını kim ödedi?” diye soralım! Bu soru nereden çıktı? Sizce nereden çıkmış olabilir? Bir başka soru da  “Salonlarda bir bardak çay 5 -15 lira ama ihtiyar amcamın ikram olan çayını değil de garibanın parası ile tutulan otelin çayını tercih ettiler?” anladım oteller fakirleşmesin (!) Otellere, gariban kardeşim ki sandıkta hiç düşünmeden oy veren kaç kişi davet edildi? Kendileri makam koltuklarında ya da protokol koltuklarında oturmaktan yorulanlar bir yanda diğer yanda sadece ellerine tutuşturulan materyallerin lojistiğini yapan hizmet erl..

  • img

    Beşon Soysuz; Gezer Donsuz (!)

    • 17 Nisan 2017 14:26

    Selamı kelama bağlarken “Otel salonlarının paralarını kim ödedi?” diye soralım! Bu soru nereden çıktı? Sizce nereden çıkmış olabilir? Bir başka soru da  “Salonlarda bir bardak çay 5 -15 lira ama ihtiyar amcamın ikram olan çayını değil de garibanın parası ile tutulan otelin çayını tercih ettiler?” anladım oteller fakirleşmesin (!) Otellere, gariban kardeşim ki sandıkta hiç düşünmeden oy veren kaç kişi davet edildi? Kendileri makam koltuklarında ya da protokol koltuklarında oturmaktan yorulanlar bir yanda diğer yanda sadece ellerine tutuşturulan materyallerin lojistiğini yapan hizmet erl..

  • img

    Demokrasiye Asla İnanmam!

    • 16 Mart 2017 08:46

    Selamı kelama bağlarken “Demokrasiye ilah edinmeyenlere selam olsun!” deyip başlayalım.Demokrasi ve ilah yan yana durur mu ? İnsanoğlu İbrahim’den (as) sonra varlıklara ilahlık  tahsis etmede oldukça mahir olmuştur.Demokrasi, aslında ismi malum ve kadim olan  filozof Platon ile  duyulur.Lakin o zamanlar bugün insanların özlemle  baktığı gibi bir anlamı yoktur!Hatta Platon demokrasi için halkı yönetime karıştırısanız  bu sefer sizi  yönetimden anlamayan  halk yönetir diyerek makbul görmez! O, zaman hatta  1983 yılına kadar demokrasi gerçekten  toplum..

  • img

    Ekranların Ulubatlı Hasanı!

    • 03 Mart 2017 08:04

    Selamı kelama bağlayıp “Hem meydanların hem de ekranların Ulubatlı Hasanları var mı?” diye sormuş olalım… Şimdi bilmiyor ve hiç duymamış gibi “Ulubatlı Hasan ne; ya da onlar kim?”  demeyin. Ulubatlı Hasan demek inanmış adam demektir. İnanmakla kalmayıp, “Bir can verilecekse o neden ümmet için olmasın!” diyen adamlardır! Politika tecrübesi acı ve acıtıcı olsa da çok şey öğretti. Laf aramızda kalmasın okuyanlara da malum olsun “Politikacılara hiç güvenmedim!” neden mi? Sürekli kulvar değiştirir ve sürekli hesap yapar dururlar. Hesap dedimse muhasebe kendini sığaya çekme değil… Emin olabilir..

  • img

    Online Ümmet

    • 07 Şubat 2017 08:19

    Selamı kelama bağlayıp soralım meydanlar mı ekranlar mı? Şahsım adına hiç düşünmeden ekranlar diye cevap veriyorum. Her ne kadar ekranlar ve internet neslimiz için tehlikeli diye bu cümleyi dilimize temcit pilavı yapsak da bir gerçeği teslim etmeliyiz ki artık ekranlar ve internet vazgeçilmezimiz oldu. Ümmetin düşmanlarının ümmete karşı kullandığı en etkili silah artık www harfleridir. Bu harflere basarak cennete de cehenneme de yaklaşabiliriz. Ülkemiz internet ve sosyal medya kullanımı açısından oldukça etkin ülkelerdendir. Bu nicel gerçeklik kadar bir başka nicel gerçeklik daha var ki int..

  • img

    Ben Laik Olamam!

    • 26 Ocak 2017 09:22

    Kelamı selama bağlayıp başlayalım… Hukuk, bilmeyen insanlar hukuki diyerek yanlış üzerine yanlış yapıyorlar… Bu yanlış iki uçlu; o nedenle bir yerden başlamak doğruya da ulaştırmıyor! Hukuk dedimse bilimsel olarak ifade edilen hukuku kast etmedim… Hukuk, bir birlerinin üzerinde hakları olup bu hakları cennet karşılığı bir birlerine helal eden insanların hukukundan bahsediyorum… Yazı maslahat gereği uzun tutulmuştur… Biraz sabırla okuma devam edin… Hukuk statik değil dinamik bir yapıda olduğu için sorular sorulabilir ki zaten hukuk ve hukukun kararları eleştirilemez değildir! Hatta bunu huku..

Gündem
Burak Akbay, Gülen evlerinde yetişti
Türkiye