Saliha EREN

  • img

    Kudüs'e Gitmek Zorundaydım...

    • 02 Aralık 2015 21:52

    Kudüs ziyaretinden sonra duygularımı yazmamı istedi arkadaşlar. Genelde kelimelerle aram iyi olsa da bu kez çok zorlandım. Kudüs’e gidip geldikten sonra günlük hayata intibak etmek kolay olmuyor. Bir gurbet yaşıyor insan… Mescid-i Aksa’yı görmek benim için çok sevdiğim bir hikayenin kahramanıyla gerçek hayatta tanışmak gibiydi. Çok tanıdık ama büyülü ve hatta inanılmazdı.   İsrail’in “Kahrolsun İsrail” sloganlarıyla değil, bizi orada görmekle daha çok kahrolduğunu farkettim. Orada, kendi evimizde, kendi mescidimizde özgüvenle yürüdüğümüzü gördüklerinde çok rahatsız oluyorlar. ..

  • img

    EVET, ÇOK KORKTUK

    • 09 Kasım 2015 08:58

    Farkında mısınız? 2012’den beri sürekli korkutuluyoruz… Önce bize sığınan Suriyeli mültecilerle korkuttular bizi. Bir muhalefet partisi, Suriyelilere vatandaşlık verileceği iddialarıyla ilgili 20 defa soru önergesi verdi mesela. Hem de bunun kanunen imkansızlığı ortadayken. Ama kabul etmek lazım, yerel seçimler öncesi seçmeni tedirgin etmek için iyi bir taktikti bu. Sonra koalisyon dönemlerinde IMF ile yapılan anlaşmalar gereği özelleştirilen kamu şirketleri öne sürüldü. Türkiye satılıyordu!. Devlet, bürokrasinin hantallığından, geçmiş iktidarların borçlarından kurtulmaya çalışırken, bir..

  • img

    Geç Kaldılar...

    • 06 Haziran 2015 10:01

    İnsanoğlunun ne kadar hain olabildiğini defalarca görmüştük aslında. Kur’an-ı Kerim’in tabiriyle “ifsad edici” vasfını taşıyordu insanoğlu. Yani güzel şeyleri bozuyor; aslından, mahiyetinden  uzaklaştırabiliyordu. İki yüzyıl öncesine dönelim. Modern toplumun temelini atan sanayi çağında hammaddeye ihtiyaç duyulunca ona giden bütün yolların yeniden dizayn edilmesi gerekti.  Ama o yolda büyük bir problem vardı. Çoktandır Efendilerin hesaplarını bozan  bu problemin ortadan kaldırılması, yani Osmanlı’nın yıkılması,  petrol sahalarının keşfinden sonra artık farz olmuştu. B..

  • img

    Kimseden Özür Dilemek Zorunda Değiliz!

    • 08 Ocak 2015 05:18

    Birleşmiş Milletler’in yardımları kestiği bir zamanda, yanı başımdaki Suriye'de, Ürdün ve Lübnan'daki kamplarda kaç çocuk donarak ölmüşken, umurumda bile değil Fransa'da olanlar. Fransa'da yaşananlar her gün Irak'ta, Suriye'de, Arakan'da, Yemen'de, Doğu Türkistan'da, Filistin'de, Somali'de, Orta Afrika Cumhuriyeti'nde, Afganistan'da, Libya'da tekrar tekrar yaşanırken ve ölenler genellikle Müslümanken kimse çıkıp bizden özür dilemiyor. Biz Müslümanlar neden özür dilemek zorunda olalım? Kimin için? Ve kimden? Cinayet işleyen her katili b..

  • img

    İŞLERİ GÜÇLERİ ARTİSTLİK

    • 15 Kasım 2014 11:51

    Demet (Tezcan) abla ile sohbet ederken Suriyeli mültecilerin kaldığı Ürdün’deki Zaatari kampıyla ilgili görsel ararken,  Angelina Jolie’nin ziyaret fotoğraflarından başka doğru dürüst kare bulamadığımı anlatmış ve medyanın neden hep onlara odaklandığından yakınmıştım. Bana gülümseyerek "kamplardaki çocuklar da olayın farkında” dedi. Öncüpınar'daki konteyner kenti ziyaret eden Angelina Jolie “ben hiçbir yerde böyle bir kamp görmedim” dese de, olayın diğer tarafı daha ilginç. Çocuklar “ Artistler bizimle fotoğraf çektirip, kendi reklamlarını yapıp gidiyor” diyormuş. Haklılar ..

  • img

    Münferit (Olmayan) Vak’alar

    • 27 Mart 2014 14:03

    Uzun zaman önce hüsnüzannı adet edindiğimiz zamanlarda kulaklarımıza gelen şeyler vardı elbette. Mısır’daki arkadaşlarınız Türkiye’de misafir edecekleri Mısırlı öğrencinin ailesine, Türkiye’nin ne kadar tehlikeli bir ülke olduğunu, çok içki içildiğini, sokakların hiç güvenli olmadığını anlatabiliyordu... Ki kızcağız sonradan Türkiyede devam ettiği eğitimi sırasında cemaat evinden ayrılmak istediğinde ailesini çok güç ikna ediyordu. Washington’da kurulacak bir MÜSİAD te..

  • img

    Hem Ahlaklı Hem Özgür!

    • 08 Şubat 2014 15:25

    İnternet ve sosyal medyanın en güzel yanlarından biri de  hatırlamamızı kolaylaştırması. Artık hiçbir kişi ve kurum  Süleyman Demrel’in “Dün dündür, Bugün bugün” sözüyle yırtamıyor. Dün  söyledikleriniz hemen önünüze geliveriyor. Kıvırma payınız azalıyor. Today’s Zaman muhabiri Mahir Zeynalov sınır dışı edildi. Gündem bu. Sebebi için iki iddia var. Birincisi tahrik unsuru içerdiği söylenen tweetleri sebebiyle Başbakanlığın talebiyle sınırdışı edildiği. ..

  • img

    Severken hiç yanılmadık!

    • 03 Şubat 2014 10:51

    Elinizde büyük bir medya gücünüz olduğunu düşünün… Sizi eleştirenleri istediğiniz  gibi itibarsızlaştırabiliyorsunuz. Size aykırı söylem geliştiren medya gruplarını kolayca “Yandaş, iktidar yalakası” diye yaftalayabiliyor, siz ise muhalif olmanın serbestliğiyle Doğan medyası ve Ulusalcılarla aynı yayını yapabiliyorsunuz. Aranızdan ayrılanları aşağılayabiliyorsunuz, yazarlarınız eliyle. “Yolsuzluk(!!!)” operasyonundan günlerce önce yolsuzluk konulu haberler yapmaya başlayabiliyorsunuz, olaydan..

  • img

    O’nun İsmi Hatırına…