RTÜK, lisansı olmayan 29 kanalı kapattı

RTÜK, lisansı olmayan 29 kanalı kapattı

  • 27 Ağustos 2016 11:24


RTÜK, lisans almadan izinsiz yayın yapan 29 kanalı kapattı, terör propagandası yapan 2 kanala da müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı. Vatandaşların yoğun şekilde şikayet ettiği, izleyicileri para ödülü verme vaadiyle dolandıran ve bitkisel ürün satışı yapan 5 kanal da ceza aldı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), lisans almadan izinsiz yayın yapan 29 kanalı kapattı, terör propagandası yapan 2 kanala da müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı.

Üst Kurul, 17-24 Ağustos'taki toplantılarında lisans almadan izinsiz yayın yapan ve ilaç olmadığı halde sağlığa iyi geldiği iddiasıyla ilaç, gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satışı yapan, bahis sitesi ve canlı sohbet hatları reklamı yapan kanallar ile "ara-kazan", "bul-kazan" gibi oyunlar oynatarak vatandaşı dolandıran kanalları ele aldı.

KAPATILAN KANALLARIN İSİMLERİ

Bu kapsamda, Chinko TV, Plus Life, Sultan, Welat, Cmax, Awaza Kurdi, TV Korku, Pix, Vizyon TV, Filght TV, Arti TV, Eskici TV, C Action TV, Raki TV, Arabesk Melodi, Kuzey Türk, Cinemax, Can, Ful Aksiyon, Atlas TV, Acinema, Animalbox, Sinemega, Tosun TV, Yeşil Vadi TV, The West, The Box TV, Tarz Moda TV ve Süper Halay'ın da dahil olduğu 29 kanal kapatıldı.

ÖZGÜR GÜN TV VE VAN TV'YE TERÖR PROPAGANDASINDAN CEZA

Üst Kurul, terör propagandası yapılan kanalları da görüştü. Bu kapsamda, Van TV'ye 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'daki, "Yayın hizmetleri, terörü övemez ve teşvik edemez, terör örgütlerini güçlü veya haklı gösteremez, terör örgütlerinin korkutucu ve yıldırıcı özelliklerini yansıtıcı nitelikte olamaz. Terör eylemini, faillerini ve mağdurlarını terörün amaçlarına hizmet eder şekilde sunamaz." ve "Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerini esas almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna engel olmamak zorundadır; …" ilkelerine; Özgür Gün TV'ye ise "Irk, renk, dil, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasi ve felsefi düşünce, mezhep ve benzeri nedenlerle ayrımcılık yapan ve bireyleri aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez." ilkesine aykırı yayın yaptığı gerekçeleriyle müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı.

RTÜK, vatandaşların BİMER, CİMER ve diğer yollardan yoğun şekilde şikayet ettiği, izleyicileri para ödülü verme vaadiyle dolandıran ve bitkisel ürün satışı yapan kanalları da affetmedi. Bu kapsamda da Farklı TV, Derya TV, Maya TV, HTV ve Karadeniz Türk kanallarına çeşitli müeyyideler uyguladı.

Bu Haber Hakkında Ne Söylemek İstersiniz?

  • UYARI: T.C. kanunlarına uymayan, konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren, inançlara saldıran, şiddete teşvik eden ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Gündem
CHP gençlik kolları Beşiktaş'taki saldırıyla böyle dalga geçti
Türkiye
Turizm köyü Türk lirasına sahip çıkıyor
Dünya
Kahire'de bombalı saldırı: 6 polis öldü

Hava Durumu

10°
Detaylı Hava Raporu