Uluslararası medyada Türkiye’yi karalama kampanyası böyle işliyor

Uluslararası medyada Türkiye’yi karalama kampanyası böyle işliyor

  • 01 Ağustos 2016 20:56


İngiliz The Times gazetesi, FETÖ'nün Türkiye karşıtı bir rapor hazırlatmak için 116 bin sterlin ödediğini yazdı. Eylül 2015'te raporun yayınlanmasının ardından başta İngiliz The Guardian olmak üzere, ABD, Rus ve İran medyasında Türkiye ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı hedef alan haberler yer aldı. Uluslararası medyada Türkiye karşıtı karalama kampanyasının nasıl yürütüldüğü gözler önüne serildi

İngiliz The Times gazetesi, Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı (GYV) aracılığıyla İngiltere’de iktidarda olan Muhafazakar Parti'nin milletvekillerinden Sir Edward Garnier'e, geçen yıl sipariş ettiği Türkiye’yi karalama raporu için 115 bin 994 sterlin ödediğini yazdı. Raporun duyurulmasının ardından uluslararası medyada yer alan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Türkiye karşıtı haberler kara propagandanın nasıl işlediğini gözler önüne serdi. Sözde ‘bağımsız’ kurumlarca hazırlanan bu raporlarla Türkiye, insan haklarının ihlal edildiği, özgürlüklerin kısıtlandığı, baskıcı bir ülke olarak gösterilmek istendi.

Nisan 2015’te FETÖ’nün yasaklı bir terör örgütü olarak dillendirilmesinin ardından harekete geçen örgüt, topladığı himmet paralarıyla onbinlerce sterlin ödeyerek Türkiye’yi karalama operasyonuna girişti. Eylül 2015’te hazırlanan Türkiye ve Erdoğan karşıtı "Türkiye'de hukukun üstünlüğü ve İnsan Haklarına Saygı" başlıklı rapor, Türk hükümetinin FETÖ’ye karşı eylemlerinin gösterilmesi amacıyla yazdırıldı. Fakat raporun içeriğinde Türkiye’deki seçim sistemi, başkanlık sistemi, yargının durumu gibi ana başlıklarda Türkiye’nin otoriterleştiği iddia edilerek bir karalama kampanyası başlatılmış oldu.

GUARDIAN’DAN AL FETÖ HABERİNİ

Daha sonra İngiliz The Guardian gazetesinin sitesinde ‘İngiliz hukukçular Türkiye’deki insan hakları ihlalleri ile ilgili uyarıda bulundu’ başlığıyla yer alan haber başta ABD, Rusya ve İran medyası olmak üzere tüm dünyada bir karalama kampanyasına dönüştü. İddiaların aslı olmamakla beraber, örgütün himmet adı altında topladığı 116 bin sterline hazırlanan raporla Türkiye ve Cumhurbaşkanı Erdoğan hedef haline getirildi.

 

 

Amerikan haber sitesi Breitbart’ta yer alan haberde, 'İngiliz hukukçular, Türkiye'deki insan hakları ihlallerini sert şekilde eleştirdi, Cameron AB üyeliği için ısrarını sürdürdü' başlığı kullanılarak Cameron da baskı altına alınmak istendi.

 

 

Newsweek dergisi de 'Sürgündeki Türkiye muhalefeti Erdoğan yönetimi altındaki insan hakları ihlallerinin raporunu yayımladı' başlığı ile duyurduğu haberde, Türkiye hükümetinin sistematik bir şekilde insan haklarını ihlal ettiğini okuyucularına duyurdu.

 

 

Rus yayın organı Russia Today'de (RT), 'Türkiye'de insan hakları ihlalleri yaygınlaştı - İngiliz hukukçular’ başlığı ile verilen haberde Türkiye hükümeti baskıcı olarak gösterilmek istendi.

 

 

İran merkezli Press TV de para ile hazırlanan rapordan yola çıkarak Türkiye ve Erdoğan’ı hedefe koyarak ‘İngiliz milletvekillerinin raporuna göre Türkiye insan haklarını ihlal ediyor’ başlığını kullandı. 

 

 

AVAM KAMARASI’NDA TÜRKİYE KARŞITLIĞI

Şubat 2015'te sipariş edilen ve Eylül 2015'te kamuoyuna açıklanan rapor, dönemin İngiltere Başbakanı David Cameron ve Dışişleri Bakanı Phillip Hammond'a gönderilmişti. Times’ın haberinde, rapor için ödeme yapılan Garnier'in 14 Mart 2016 tarihinde, İngiliz Parlamento’sunun alt meclisi olan Avam Kamarası'nda AB-Türkiye göçmen anlaşmasının da tartışıldığı bir oturuma katıldığı ve "Türkiye hükümetinin insan hakları ve hukukun üstünlüğü ilkesini çiğnediğini" söylediği de vurgulandı. Haberde ayrıca, Garnier'in İngiltere'nin, Türkiye'nin AB üyeliği sürecine desteğini çekmesi çağrısı yaptığı da ifade edildi. 

 

Saim Kurubaş

Bu Haber Hakkında Ne Söylemek İstersiniz?

  • UYARI: T.C. kanunlarına uymayan, konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren, inançlara saldıran, şiddete teşvik eden ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.

Bu Habere 1 Yorum Yapılmış

Gündem
3 komutan DAEŞ'den ayrılıp muhaliflere katıldı
Türkiye
Düğünde dolara izin yok
Dünya
Suriyeliler de dolara karşı harekete geçti

Hava Durumu

10°
Detaylı Hava Raporu