Rus polisi Tatar kanalını bastı

Rus polisi Tatar kanalını bastı


Rus polisi, Kırım’da yayın yapan ATR Kırım Tatar televizyonuna ’Rus karşıtlığı’ bahanesiyle baskın düzenledi. Rus güvenlik güçleri, kanal binasında ve çalışanların evlerinde arama yaptı.

Rus polisi, Kırım’da yayın yapan ATR Kırım Tatar televizyonuna baskın düzenledi. Rus polisi kanal binasının yanı sıra kanal çalışanlarının evlerine baskın düzenledi ve arama yaptı. Kırım Tatar ATR Televizyonunun Genel Müdürü Lilia Budzhuro polisin yaptığı aramalarda avukatını bilgilendirmesine izin verilmediğini kaydederek, “Rusya Federal Güvenlik Servisi’nde görevli yaklaşık 20 silahlı kişi sabah 05.30 sıralarında evime geldi, tüm belgelere, bilgisayarlara ve telefonlara el koydu” dedi. Polisin diğer gazetecilerin ve akrabalarının evlerinde de gittiğini kaydeden Budzhuro, ATR televizyonunun Smferopol kentinde bulunan ofisleri de aradığını ifade ederek, polisin hareketinin Islyamov’a açılan aşırıcılık içeren soruşturmayla ilgili olduğunu kaydetti.

Rusya Federal Güvenlik Servisi (FSB) tarafından Rus haber ajansları aracılığıyla yapılan açıklamada ise, soruşturmanın 22 Ekim’de kanalın sahibi Lenur Isyyamov’a karşı başlatıldığı bildirildi. Kırım Başbakanı Sergei Aksyonov kanalı Rus karşıtı olmakla eleştirdi. Kanalın politik alandaki yayınlarını azaltması gerektiğini vurgulayan Aksyonov, “Islyamov suyu, elektriği ve gerekli ürünleri yok ederek Kırımlıların sefalet çekmesini istiyor” dedi. Aksyonov’un ofisinden yapılan açıklamada ise, polisin Rusya ve Kırım’a karşı yıkıcı faaliyet içinde olan her örgütü inceleyeceği ifade edildi.

Ancak yetkililer, Kırım Tatarlarının haklarının ihlali protestolarında malzeme akışını durdurmak için Ukrayna’yı Kırım’a bağlayan ana yolları kuşatarak huzursuzluğu körüklediği gerekçesiyle Islyamov’u suçluyor. Kırım’ın ilhakından önce Rusya vatandaşı olan Lenur Isyyamov’un, Kırım Tatarlarının Rusya otoritesine karşı olduğu dönemde yeni yetkilerle mitingleri organize etmekle suçlandığı ifade edildi. Isyyamov’un, ATR kanalının yanı sıra Kırım’da aralarında nakliye şirketinin yer aldığı ve Apple’ın distribütörlüğünü yaptığı çok sayıda şirketi olduğu kaydedildi. Öte yandan Rus Merkez Bankasının, bankacılık faaliyetlerini düzenleyen yasalara uymadığı gerekçesiyle Islyamov kontrolünde bulunan bir bankanın lisansını da geri istediği bildirildi. Rusya, Ukrayna ve Kırım’da Tatarca yayın yapan ATR, Kırım’ın ilhak edilmesinden bu yana baskı altındaydı ve Rus yetkililerim kanala yayın lisansı vermeyi reddetmesi üzerine Nisan ayında yayına son vermek zorunda bırakılmıştı.

Bu Haber Hakkında Ne Söylemek İstersiniz?

  • UYARI: T.C. kanunlarına uymayan, konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren, inançlara saldıran, şiddete teşvik eden ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Gündem
3 komutan DAEŞ'den ayrılıp muhaliflere katıldı
Türkiye
Düğünde dolara izin yok
Dünya
Suriyeliler de dolara karşı harekete geçti

Hava Durumu

10°
Detaylı Hava Raporu